Veelgestelde vragen

vraag: levert gereedschapbestellen.nl aan particulieren en bedrijven

antwoord: Jazeker! Gereedschapbestellen.nl levert particulieren, bedrijven, scholen en instellingen. Zowel in Nederland als in andere Europese landen.

vraag: kan ik bij u als buitenlandse klant ook op basis van intracommunautaire levering artikelen kopen?

antwoord: jazeker kunt u dat.

  • geef even uw bedrijfsgegevens en het VAT-nummer in de webshop in
  • deze worden automatisch door de webshop gecontroleert. Dit duurt slechts enkele seconden.
  • Als het BTW-nummer accoord is voor leveringen met verlegde btw, dan krijgt u direct een btw 0-factuur in uw mailbox. Deze factuur kunt u via een door u geselecteerde betaalmethode voldoen.

vraag:  wanneer wordt mijn zending verstuurd?

antwoord: uw zending wordt na ontvangst betaling voor 17.30 uur op werkdagen mits alles op voorraad is zo snel mogelijk verstuurd via onze vervoerder.

Indien niet alles voorradig is, dan ontvangt u van ons een mail wat de verwachte levertijd is.

aflevering is 5 dagen per week dus de bestelling van vrijdag wordt maandag bij u bezorgd

vraag: wat zijn de verzendkosten?

antwoord: onderaan de site staat een rubriek verzending & verzendkosten. Staat uw keuze er niet bij, stuurt u dan een mail voor meer informatie.
 In uw winkelmandje kunt u tevens voor uw order de verzendkosten bekijken/berekenen

vraag: waarom moet ik mijn telefoonnummer invullen

antwoord: mochten er vragen zijn over uw bestelling dan kunnen we contact met u opnemen. Ook kan de vervoerder als deze het adres niet kan vinden eventueel contant met u opnemen.
Geef bij voorkeur een 06 nummer voor een snelle afwikkeling van uw order
Het opgegeven telefoonnummer wordt dus niet gebruikt voor reclame- en marketingdoeleinden.

vraag: krijg ik een orderbevestiging/factuur?

antwoord: u ontvangt via de mail binnen 5 minuten na uw bestelling van ons een orderbevestiging/factuur.
Ontvangt u deze mail niet dan heeft u wellicht uw emailadres verkeerd ingevoerd. Het kan ook zijn dat spamfilter de mail in uw ongewenste mailbox heeft geplaatst. Controleer die ook of de mail daar misschien is ontvangen. Het kan ook zijn dat de bestelling (nog) niet volledig is afgerond. Rond deze dan alsnog af.

vraag: hoe wordt mijn bestelling verzonden?

antwoord: uw bestelling tot 31,5 kg wordt verzonden via GLS pakketdienst
Palletvracht gaat via onze regio vervoerder

vraag: Kan ik ook in een postbus laten bezorgen.

antwoord: helaas kan onze vervoerder niet in een postbus bezorgen geef dus altijd een huis of een bedrijfsadres op.

vraag: kan ik mijn pakket via internet volgen?

antwoord: na betaling ontvangt u van ons een mail met de status verzonden. U kunt uw order dan normaal gesproken de eerst volgende werkdag verwachten.
Tevens krijgt u een track en trace code zodat u uw zending op internet kunt volgen.

  • Op de dag van verzending ontvangt u van ons de track en trace code van uw zending .
    Verder kunt u met de ontvangen code ook diverse wijzigingen doorgeven (onder andere een andere afleverdag kiezen)
    Mocht de chauffeur u niet thuis aantreffen dan komt deze de dag erop nog 1x terug.
    Bent u dan weer niet thuis gaat uw pakket retour naar ons magazijn
  • Daarna bent u dan opnieuw verzendkosten voor uw order verschuldigd.

vraag: ik heb een mail ontvangen dat mijn pakket verstuurd is, maar het is de volgende werkdag niet geleverd. Ik heb geen niet-thuis-bericht in de brievenbus ontvangen

antwoord: stuur ons hiervoor dan een mail. Wij nemen dan contact op met de vervoerder wat daar de reden van is en berichten u daarover.

vraag: wat zijn de openingstijden van het magazijn?

antwoord: wij hebben geen vaste openingstijden, Afhaalorders en/of andere orders kunnen na gereedmelding door ons van maandag t/m vrijdag afgehaald worden tussen 16 en 17 uur. Eventuele andere tijd alleen bij telefonische vooroverleg .

vraag: zijn al uw prijzen in de webshop inclusief of exclusief btw

antwoord:  alle genoemde prijzen in de gehele webshop zijn inclusief btw